05 May 2010

cat lover 1



aku sgt suka kucing! itu fakta! xde dalih lagi. jadi itu melayakkan aku dipanggil CAT LOVER. hahahaXD. hmm tp aku kurang pengetahuan tntg kucing. maka *dgn azam yg tinggi* bmula hari ini aku akn blajar psl kucing.
alkisah dimulakan dgn 4 ekor kucing di rumahku. let they be:
  • comeh (bapa, jantan dewasa) ~cool~
  • putih (ibu, betina dewasa) ~penyayang~
  • hitam (anak, jantan) ~mbawa diri~
  • naomeh (anak, betina) ~sopan~
mereka ni tersangatlh keletah. comel2 belaka *walaupun kucing kebanyakan je* menggeramkan aku tiap kali menengoknya. heeehh!! geram *err idk if this is due to my love for them.. but who cares.. hahaha*. hmm okie dah melalut ni.
apa yg aku blajar ari ni ek? hah psl cara mkn dorg. dorg ni ske bau dulu, kmudian jilat, pastu kunyah and lastly baru telan. hari ni, dorg wat aku bengkak jgaklh bile si putih mengiau rengek2 kat aku minx mkn. aku tgh bz time tu so aku suh lh dy bsabar. spt biasa mmg kompom dy xphm! stlh setel hal aku brulh aku bg si putih ni mkn ikan selar kecil. tup2 si hitam n naomeh plak dtg serang. naomeh sopan lag xkcau mak dy mkn. ni yg si hitam ni, masya-allah dy peg amik kesemua badan dan ekor stlh makny cuma gigit kepala je. putih menderam jugaklh tp hitam ni degil ya rabbi. sbr jelah aku tgk dorg ni. nsb bek comel! haha
maka aku keluarkn satu lagi ikan yang sedang saiznya. ayahku kata bahagi tiga lah utk ank-berank tu. aku bahagi tiga dgn lebihkn yg naomeh n putih punya. hitam kna ckit je. dy dh mkn byk + aku masih bengkak! kali ini amanlh ckit krisis mknn tu bila setiap kucing pun dpt. haha oh ye, xde dgr cite psl comeh kn? sbb masa tu dy xada di tmpt kjadian. aku rasa cukuplh kot. time to learn more..


psst..psst: nant2 aku citelh ek mcmne aku ada kucing kat umah aku ni *walaupun sbnrny haiwan berbulu ini dilarang keras sama skali oleh ibuku* ngeh~

No comments:

Post a Comment