07 May 2010

benarkah?



aku tidak sedar
ada nota utkku
stlh 2 bulan baru kubaca
tntg perihal lelaki

dimulakan dgn soalan dari seorang perempuan, berbunyi:

Mengapa saya ditinggalkan tanpa sebarang berita?
Mengapa tiada respon? sms/call/email/ym/chat semua tak jawab!
Mengapa tak ambil tahu hal saya lagi? tidak mengambil berat? walau saya telah meminta maaf, dan lakukan apa saja?
Mengapa biarkan saya kesunyian, kesepian, mengapa menghilangkan diri?
Mengapa sudah tidak semesra dulu?
Mengapa biarkan saya sendiri merindu cinta yang semakin sepi?
Mengapa buat saya menangis sepanjang masa??


jawapan dari sang lelaki yg mmg mmahami tabiat lelaki kepada seorang perempuan itu,

Jika cinta, sayangdia akan mengambil berat, dia akan sentiasa call berkali-kali, sms, email, chat selalu dan dia akan mahu sentiasa bersama anda. Dia mahu jumpa setiap masa dan dia akan bercakap tentang perhubungan anda berdua pada setiap masa. Jika berjauhan pula, mahu mendengar suara anda setiap hari.

Jika LELAKI sudah tidak lakukan itu semua?…Jawapan kepada soalan anda ialah…

“…maknanya, dia sudah tidak berminat sangat dengan anda. Sudah TIDAK CINTA …ATAU kemungkinan besar dia sudah mempunyai kekasih yang lain.”

Anda tidak perlu memberi apa-apa alasan lagi. Dan jangan pula menjawab untuk kaum lelaki pula. Cakap dia tak gitu, dia tak gini. NO!!

INGAT…ITULAH LELAKI …that’s it. Tiada jawapan lain, tiada alasan lain lagi. Very simple. Dia nak…dia akan tergila-gila. Dia dah tak nak…dia buat dek, dia hilang, no calls, nothing!


aku tersentak dan bertanya,
benarkah?
tiada balasan kuterima
mungkin aku perlu fikir sendiri
benarkah katanya?

hmm.. aku sdiri pnah terkena symptom2 sebegini
masa itu aku mmg yakin dgn apa yg dkataknnya
namun
bila kawanku beri andaian sedemikian,
bila sang lelaki pun berkata demikian,
bila keadaan semasa pun sedemikian,
apakah mknanya?
benarkah?
begitu tinggi sekali kpercayaanku kpdnya
sampi ari ini pun masih begitu
biarpun sudah tiada lagi apa2 yg tggl
aku tetap percaya kpdnya
biarlah..
bodohkah aku? dayuskh aku? gilakah aku?
kerana aku masih mempercayainya
walaupun kini hanya separuh
tapi benarkah?
ah, hati ini pun tak tahu
apapun
aku harapkan kebahagiaannya
benarkah begitu?
aku redha..



psst..psst: kamu rasa, benarkah?

No comments:

Post a Comment