04 June 2010

lagenda yang tersendiri



hari ini aku pergi menonton wayang yg mmg tgh hot skrg. diadaptasi dari novel ahadiat akashah yang mmg terkenal dgn novel2nya yang tersendiri. Lagenda budak setan. dgn barisan pelakon yg mmg hebat, ternyata filem cinta bersegi-segi ini benar2 terkesan. berlatarkan lagu bila cinta oleh fili & gio, filem ni betol2 membuaikan perasaan para penonton.
aduh, skema sgt lh pulak kan? dlm entry kali ini, aku nk cerita tntg lagenda yg tsendiri. tntg kau dan aku. ye! kau! ada kisah di sebalik kisah. dan kisah itu sentiasa menghambat hati dan pemikiran aku untuk terus mengenangnya. masih ingatkah kau: mid valley, novel lagenda budak setan, mph, jusco, cinema, the escalator n etc??? sungguh aku masih lagi terhambat. engkau pulak bagaimana?
hati aku makin sayu bila alunan lagu ini dimainkan ketika menonton:

Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkanku

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Ternyata memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Uuu…
Dalam harapan


kau tak perlu rasa bersalah. sudah aku relakan semua. kau boleh pergi dengan tenang. biar saje aku begini, pandai2lh aku nanti. terima kasih ye utk semua hambatan2 kau yang sangat manis dan bermakna kerana ia mengajar aku utk mnjadi wanita yg bahagia. :)


psst..psst: sudah punahkah harapanmu terhadap lagenda kita yang tersendiri?

No comments:

Post a Comment