09 June 2010

adik



apa rasanya menjadi seorang adik ye? aku xpernah tahu mcmne rasa dan erti sebenar mnjadi seorg adik. adik kena patuh dgn abang atau kakak nya sajakah? bila diminta apapun, perlu diberi? tak ada peluang ke utk adik kata apa yg dirasakan betol? adik mmg xblh nk tinggikan suara lgsg ke? adik perlu dimanja atau dibuli?
ntah! aku pun tak tahu. aku ada adik. tapi aku tak tahu apa yg dorg rasa menjadi adik. kurg prihatin rupanya aku ni. pndapat aku, personaliti seorang adik yang akn mnentukn kehendaknya sbg adik. hah faham ke?
persoalan lagi. utk apa adik ni? keluarga? sudah tentu. kawan? kita akan memilih utk selesa dgn sebaya atau yg punya rutin spt kita. kalau sbg keluarga yg mcmne pulak? terasa bodoh pulak billa aku tny mcm tu. persis org yg baru nk hidup.
apapun, segala sesuatu yg mbawa kpd kegembiraan dan kebahagian dlm hidup, pastilah yg terbaik utk kita laksanakan walau apa pun tggjwb kita.


psst..psst: aku sedih dgn adik aku, kasihan mereka..

No comments:

Post a Comment