17 November 2010

persoalan & kemungkinan



sekarang ni, byk persoalan dan kmungkinan
yg timbul di hati dan minda

''aku ni perampaskah?''

''aku bodoh?''

''xcukup utk diingati dan disygi ke?''

''xlayak lgsgkh aku?''

''apa yg kamu mahu?''

''apa sbnrny di dasar hatimu?''

''ikhlaskah kamu?''

arghhhhhhhhhhhhh...
ikut hati mahu saja terus dikenang
ikut minda malas lg mahu difikir
ikut rasa? bagaimana pula?
binasakah aku nanti?
terus..
apa yg aku mampu buat kini
hanya duduk
dengan diam
mencari info
fikir dalam
setia menunggu
lihat apa yg jadi


kerana kamu xcukup baik utk mngglkn apa2 clue
*sdg aku setia mencari*
kerana kamu xcukup bijak utk selami apa yg kumahu
*sdg aku cukup jelas*
kerana kamu xcukup rajin utk terangkn perasaanmu
*sdg aku xcuba mggali*

ATAU

mungkin aku xcukup baik utk beri apa yg kamu mahu
*sdg kamu setia meminta*
mungkin aku xcukup bijak utk menebak apa yg brlaku
*sdg kamu cuba jelaskan*
mungkin aku xckup rajin utk mengambil tahu
*sdg kamu menggali bersama*


rasa ini, aku sahajakah?
kalau begitu mgapa kamu meminta?
mgapa pula aku terima?
sedang kekosonganmu masih mnjdi tnda tny
kamu mahu gunakan akukah?
kalau benar, mgapa sbnrnya?
aku ini hanya sementara?
sdg kau xserius belaka?
tak apalah..
teruskan membisu
mungkin kamu penat
mungkin kamu bosan
mungkin kamu menyampah
mungkin kamu sengaja
begitu byk skalikan persoalan dan kmungkinannya?
yg timbul di hati dan minda..


psst..psst: kamu rasa mcmne? mahu huraikan satu persatu atau terus diam membisu?

1 comment:

  1. better talk than never..but kalau xd progress jg...diam j la...

    sometimes,best things happens when we least expected them to.

    ;)

    ReplyDelete