26 August 2010

walang vs malang


hari ini aku patut gembira.
gembira kerana pulang di samping keluarga.
namun dalam kegembiraan
ada tikanya waktu menangis.
sedih memikirkan bila wang kecemasan
digunakan untuk kecemasan yang terakhir sekali aku pikirkan akan terjadi
tak kusangka
alangkah baiknya kalau not-not itu tidak wujud sama sekali
alangkah baiknya kalau aku gunakan trlebih dhulu utk kperluanku
alangkah baiknya kalau perkara itu tidak terjadi
alangkah baiknya kalau orang itu tidak berkira denganku

dan berbagai lagi 'alangkah baiknya kalau'
mungkin sudah begitu nasibku
tiada rezeki di pihakku
namun rasa ralat itu masih ada.
akan terus kekal tertebak di hatii
entah bila akan lupa.
dalam kala itu,
satu lagi cerita yang paling banyak menyumbangkan sedihku hari ini
aku kehilangannya
kehilangan apa yang telah menjadi rinduku
kehilangan sesuatu yang ingin sekali aku jumpa ketika sampai
kehilangan ia yang kadangkala menjadi tempat aku bermanja
entah apalah nasibnya
tidak aku ketahui.
andai hidup, moga sihat sejahtera
andai mati?
bertambah walanglah hatiku..
cukup hanya ayahku saja yang bersedih
aku tak mahu menambahkan lagi kesedihannya
pasti ayah terasa kehilangannya
terasa sekali
pasti ayah terasa ketiadaannya
terasa amat
pasti ayah terasa kekosongannya
terasa sangat

namun apa boleh buat
bak kata kawan aku,
demi kesejahteraan bersama
aku cuba untuk redha..
insya-Allah


psst...psst: hitam.. ko tetap menjadi kenanganku, oh not seratus.. ralat sungguh aku, =(


No comments:

Post a Comment